Σε θηλιά επικίνδυνων ρύπων Αθηναίοι και... Καρντάσια

Σε καθεστώς ασφυξίας ζουν ...επιβιώνουν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αθηνών εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, που παρουσιάζει έξαρση κυρίως όταν ο υδράργυρος σκαρφαλώνει ψηλά. Θηλιά ρύπων έχουν όμως και όσοι κινούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ η ποιότητα της ατμόσφαιρας επιδεινώνεται σταδιακά και στην περιφέρεια της πόλης.
Το κυκλοφοριακό και ο στόλος των παλαιών οχημάτων που συσσωρεύονται λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων στο πρόγραμμα απόσυρσης είναι απο τις βασικότερες αιτίες.
Όπως φαίνεται από μετρήσεις του Αστεροσκοπείου Αθηνών, εκτός απο τις ιδιαίτερα αυξημένες συγκεντρώσεις όζοντος και αιωρούμενων σωματιδίων, πρόβλημα υπάρχει πλέον και με το καρκινογόνο βενζόλιο.
Στην ετήσια έκθεση της Διεύθυνσης Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Θορύβου του ΥΠΕΧΩΔΕ για το 2008 αναφέρεται ότι «το όριο που προβλέπεται από την οδηγία για το βενζόλιο θα ισχύσει από 1/1/2010. Μέχρι τότε τίθενται ενδεικτικές οριακές τιμές ανά έτος που σταδιακά μειώνονται έτσι ώστε να επιτευχθεί συμμόρφωση με τα νέα όρια από 1/1/2010. Δεν υπήρξε υπέρβαση της ενδεικτικής οριακής τιμής (7 μικρογραμμάρια) για το 2008».
Σημειώνεται ότι ο μόνος σταθμός στην Αττική όπου πραγματοποιούνται μετρήσεις για τις συγκεντρώσεις βενζολίου βρίσκεται στα Πατήσια και βάσει των στοιχείων του ΥΠΕΧΩΔΕ η μέση ετήσια τιμή για το 2008 ανήλθε στα 5,4 μικρογραμμάρια.
Η κατάσταση δεν είναι πολύ καλύτερη στην συμπρωτεύουσα...
Μπορεί η ανάπτυξη της τεχνολογίας να οδηγεί σε μείωση «γνώριμους» ρύπους, στο εκρηκτικό «συνοθύλλευμα» προστίθενται σταδιακά νέα στοιχεία ιδιαίτερα επιβαρυντικά για τον άνθρωπο. Αιτίες, οι εκτεταμένες εργασίες για την κατασκευή του Μετρό αλλά και η εμμονή των κατοίκων της πόλης να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους ως αποκλειστικό μέσο μεταφοράς.
Για πρώτη φορά το 2008 παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων και για δύο νέους ρύπους, τα αναπνεύσιμα αιωρούμενα σωματίδια και το βενζόλιο, που θεωρούνται κληροδοτήματα σοβαρών ασθενειών.
Κάπως έτσι έγινε το άσθμα... το κοινό που μας ενώνει.