Ελληνικά και με τη... βούλα

Τους πρώτους πολύτιμους καρπούς της αρχίζει να αποφέρει η πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ένωσης Καταναλωτών «ΒΙΟΖΩ», για την στήριξη των ποιοτικών ντόπιων προϊόντων, τόσο απο την πολιτεία όσο και απο τους ίδιους τους καταναλωτές. Μετά την θετική απήχηση που είχε η ιδέα απο τα συνδικάτα, αλλά και το καταναλωτικό κίνημα της χώρας... γεννιέται τώρα σε παγκόσμια πρώτη –και βάσει συγκεκριμένων προτύπων- το «σήμα περί ελληνικής προέλευσης»! Για το εν λόγω θέμα και για να λυθούν οι όποιες απορίες, προγραμματίζεται να δοθεί συνέντευξη Τύπου εντός των επόμενων ημερών. Ξεκαθαρίζεται βεβαίως, το εν λόγω σήμα δεν θα έχει καμία σχέση με τα... αυθαίρετα γαλανόλευκα σημαιάκια που συνηθίζεται σήμερα να κοσμούν τα αγνώστου προέλευσης προϊόντα της ελληνικής αγοράς... Θα τοποθετείται στην συσκευασία των προϊόντων μετά απο αίτηση των παραγωγών αλλά και παράλληλα με αυστηρούς ελέγχους. Το γεγονός ότι το όνομα θα υποδηλώνει αυστηρά την έννοια... αναμένεται να καθορίσει εμμέσως όσο και ανάλογα τις πωλήσεις. Οι καταναλωτές, δηλαδή, που συμφωνούν με την επιλογή ποιοτικών ντόπιων προϊόντων θα είναι σίγουροι πως βλέποντας το νέο ειδικό σήμα στην εκάστοτε ετικέτα, τα χρήματά τους μένουν εντός συνόρων για να τονώσουν την ελληνική οικονομία, και όχι τους επιτήδειους που χρόνια τώρα επιδίδονται σε... βαφτίσια πλουτίζοντας. Αναλυτικότερα, μετά απο σειρά επαφών που προηγήθηκαν –και συνεχίζονται- την Πέμπτη, 8 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), με τη συμμετοχή του προέδρου του ΒΕΑ, Παύλου Ραβάνη, εκπροσώπου του ΕΛΟΤ και του προέδρου της ΒΙΟΖΩ, Γιώργου Κωστή, απο την οποία προέκυψαν προτάσεις για πρωτοβουλίες κοινής δράσης σχετικά με τις προδιαγραφές ελληνικότας καθώς και ποιότητας των προϊόντων. Κάλεσμα για ενίσχυση της συλλογικής δράσης, οι παραπάνω φορείς απηύθυναν επίσης στον ΕΟΜΕΧ και την ΠΑΣΕΓΕΣ –οι οποίοι ήδη σε μια πρώτη επαφή ανταποκρίθηκαν θετικά- καθώς επίσης σε όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις, αλλά και τα επιμελητήρια της χώρας. Όπως δήλωσε στον «Αδέσμευτο της Κυριακής», ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ, Γιώργος Κωστής, «Ανάλογα με το πόση προστιθέμενη ελληνική αξία έχει το προϊόν, θα φέρει και αντίστοιχο σήμα. Αν π.χ. τα φασόλια τα φέρω απο την Τουρκία και τα κυκλοφορήσω στην ελληνική αγορά με ελληνική φίρμα, αυτό θα είναι εύκολα αντιληπτό απο τους καταναλωτές, με το νέο σήμα που θα το συνοδεύει. Το έλεγχο της νομιμότητας θα αναλάβουν οι κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί.